Konijnen

Alleen de beste zorg is voor uw konijn genoeg! Wij helpen u graag zowel met de preventieve zorg als de zorg die uw huisdier direct behoeft.

Wij helpen u graag!

De beste zorg voor uw konijn

Ons ervaren team staat voor u en uw konijn klaar om u te voorzien van advies, controle of behandeling, vaccinaties en allerlei preventieve behandelingen, standaard en meer uitgebreide operaties. We beschikken over de meest up-to-date röntgenapparatuur, tandheelkunde apparatuur en een uitgebreid laboratorium.

Het beste voor je konijn
en waarbij we u kunnen helpen

Wij zoeken altijd naar de beste behandeling voor uw konijn. Overleg met u gedurende het hele traject vinden wij van groot belang.

Heeft u een vraag?

Enkele veelvoorkomende onderwerpen bij konijnen

Om u snel van dienst te kunnen te zijn hebben wij een aantal veel gestelde vragen voor u opgesteld. Uiteraard kunt u ook telefonisch contact opnemen, of via de app of het contactformulier.

Wanneer een konijn niet eet, geeft het aan dat het niet lekker is. Daarnaast kan het maag-darmkanaal van een konijn snel stil komen te liggen. Duurt dit langer dan 1 dag, dan is dit spoed, dus neem snel contact op!

Sinds de uitbraak van de gevreesde ziekte RHD of VHD bij konijnen zijn er heel veel konijnen gestorven. Een vaccin voorkomt dit en werkt ook tegen Myxomatose. Een eenmalige vaccinatie geeft 1 jaar bescherming.

U kunt enkel op afspraak langskomen met uw huisdier. Medicijnen of dieetvoeding kunt u gedurende de openingstijden afhalen.

Als zelfstandige dierenkliniek leveren wij aan onze klanten spoedzorg buiten de reguliere openingstijden. Ook op momenten dat andere dierenartsen doorverwijzen staan wij voor u klaar.  Houd er rekening mee dat een spoedconsult duurder is dan het normale tarief.

Voorbeelden van spoedgevallen zijn: benauwdheid, hevige bloedingen, brandwonden, breuken, een gestagneerde bevalling, 1 dag of langer niet eten, plotseling, bolle buik (gasvorming), vergiftigingen, acute verlamming, grote wonden (moeten binnen 6 uur gehecht worden).

Wanneer uw konijn ziek is of wanneer uw konijn een operatie of andere ingreep krijgt is het niet verstandig om ook de vaccinatie te laten doen. Het lichaam is op zo'n moment niet in staat om een goede reactie op het vaccin te ontwikkelen, met onvoldoende bescherming tot gevolg.

Kortgezegd: het is wettelijk verboden. Daarnaast is het onverstandig, omdat medicatie of antibiotica in sommige gevallen ook averechts kan werken.

Wij doen een thuis euthanasie graag voor u en uw huisdier. Voor dit beladen moment is zo waardevol als het met zo weinig mogelijk stress verloopt.